Köbvillkor
1. ALLMÄNT
Följande villkor gäller vid försäljning till konsumenter (”kunden”, ”du”, ”din”, ”ditt”) av varor och tjänster på amaroq-glamping.se (hädanefter ”hemsidan”) som erbjuds av Amaroq Glamping, Kløftehøj 3, Port 1, DK-8680 Ry, Danmark, momsnummer 35859462 (hädanefter ”Amaroq Glamping”, ”vi” och ”vår”). Våra köpevillkor utgör hela avtalet mellan parterna (kund & Amaroq Glamping). Ingen ändring av dessa köpevillkor är giltig, såvida ändringen inte är skriftlig och har undertecknats av berörda parter.
Genom att göra en beställning på hemsidan eller acceptera leverans av en av våra produkter accepterar du dessa köpevillkor. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser, leveransavgifter och villkor samt för felaktiga lagersaldon.
Våra kontaktuppgifter:
E-post: kontakt@amaroq-glamping.dk
Telefon: +45 6160 2111
Adress: Amaroq Glamping, Kløftehøj 3, port 1
8680 Ry
Danmark
2. BESTÄLLNING, PRIS OCH BETALNING
Alla priser på hemsidan är angivna i SEK och inklusive moms. En fraktavgift kan tillkomma men redovisas innan slutförande av beställningen. En beställning görs enkelt och säkert på vår hemsida och blir bindande när sista steget i kassan (betalning) har genomförts. Kort efter att din beställning har genomförts mottar du en orderbekräftelse via mejl, som utgör kvitto för köpet.
Du betalar enkelt och tryggt hos oss med Klarnas betalningsalternativ (Faktura, delbetalning eller kortbetalning) eller direktbetalning via Swish. Vid betalning med Klarna (Klarna Bank AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, organisationsnummer 556737-0431) kan en kreditprövning vara nödvändig. Kreditprövningen utförs av Klarna vid val av del- eller fakturabetalning, och i samband med detta kan du behöva upplysa ditt personnummer. Klarna erbjuder flera olika betalningsmetoder och dessa presenteras i kassan tillsammans med de eventuella villkor som gör sig gällande. Villkoren för Klarnas betalningsmetoder går även att läsa här. I tillägg till detta kan du läsa Klarnas allmänna användarvillkor här och Klarnas personuppgiftspolicy här.
3. LEVERANS
Beställningar gjorda på hemsidan kan endast levereras till adresser i Sverige. Leveransen utförs av PostNord. Tält skickas som så kallade styckegods, då de är för stora för att skickas som vanliga paket. Leveranskostnad kan tillkomma, vilken presenteras innan beställningen genomförs i kassan. Vid köp över 1.000 SEK tillkommer ingen fraktkostnad när du väljer PostNord hemleverans.
När beställningen skickas från vårt lager får du ett mejl med spårningsinformation. Vår normala leveranstid är 2–4 vardagar. Leveransen av beställningen ska ske utan onödiga förseningar om annat inte uttryckligen avtalats. Om det uppstår en leveransförsening som har väsentlig betydelse för dig som kund har du rätt att häva avtalet utan kostnad. Om det uppstår en försening utom vår kontroll kan Amaroq Glamping inte anses som ansvariga för det och heller inte bli skyldiga till skadestånd eller kompensation, om det inte speciellt avtalats mellan parterna eller som en bestämmelse från tvingande lag.
Vi ansvarar för din beställning fram till dess att du fysiskt har mottagit den. Om du kan se synliga transportskador på emballage eller produkt vid leveranstillfället, eller om leveransen inte överensstämmer med informationen som står i din orderbekräftelse, ombeds du att meddela oss detta per mejl så snabbt som möjligt. Vid sådan händelse undersöker vi situationen närmare och vid felaktig leverans ser vi till att skicka rätt produkt eller återbetala beloppet, beroende på vad som avtalas och är möjligt. Eventuell returfrakt och/eller leveranskostnad för ny vara betalas inte av kunden vid fall av felaktig eller trasig leverans.
4. ÅNGERRÄTT OCH RETUR
Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt vid köp på hemsidan. Ångerrättsperioden börjar räknas från den dag du fysiskt har tagit emot din beställning. Vid uppdelad leverans gäller din ångerrätt från den dagen du har tagit emot den sista delen av din beställning. Om du ångrar ditt köp kan du inom ångerrättsperioden antingen skicka beställningen i retur eller meddela oss skriftligt att du vill utnyttja ångerrätten.
Om du ångrar ditt köp är det viktigt att du meddelar oss skriftligt om detta inom ångerrättsperioden. Du kan meddela oss genom att skicka ett mail i vilket du anger att du vill utnyttja din ångerrätt, eller genom att bifoga en ångerblankett och skicka till kontakt@amaroq-glamping.dk.
Efter ditt meddelande om att du ångrar köpet har du 14 dagar på dig att returnera varan till oss. Köparen ansvarar för varan fram till dess att vi tar emot den igen och för returfraktkostnad. För att få återbetalat det fulla beloppet du betalt för den eller de produkter du utnyttjar ångerrätten på, ska dessa returneras i samma skick som du mottog dem i. Ångerrätten ger dig rätt till att undersöka varorna på ett sätt som inte skadar produkten och gör den olämplig för vidare försäljning. Om du returnerar en produkt som använts eller på annat sätt gör den olämplig för vidareförsäljning kan ett värdeminskningsavdrag tillämpas.
Returadress:
Amaroq Glamping, Kløftehøj 3, port 1
8680 Ry
Danmark
Du kan förvänta dig återbetalning via samma betalningsmetod som användes för att betala för köpet, om inget annat avtalats specifikt. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi har mottagit ditt meddelande om att du önskar använda ångerrätten förutsatt att vi har mottagit returen eller bevis på att den har returnerats. Om du har ångrat hela din beställning återbetalar vi utöver produkternas värde, även fraktkostnaden motsvarande den billigaste tillgängliga fraktmetoden vid beställningstidpunkten. Om du har valt en annan fraktmetod än den billigaste som erbjöds återbetalas inte mellanskillnaden.
5. REKLAMATIONSRÄTT
När du handlar på amaroq-glamping.se har du 3 års reklamationsrätt. Om du vill reklamera en vara ber vi dig att kontakta vår kundservice via e-post (kontakt@amaroq-glamping.se) och uppge ordernummer samt orsak till reklamationen. Vid en godkänd reklamation kan du antingen få varan reparerad eller ersatt, pengarna tillbaka eller prisavdrag, beroende på den specifika situationen. För att en reklamation ska godkännas behöver den vara berättigad och felet får inte ha uppstått till följd av felaktig användning eller annan skadlig behandling. Du ska reklamera inom rimlig tid efter att du har upptäckt felet på varan. Om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäcktes är reklamationen alltid gjord inom rimlig tid.
Vid en godkänd reklamation kan du behöva returnera den reklamerade varan. I sådant fall kommer vi att skicka en returetikett till dig som du kan använda för att skicka returen. Vid användning av returetiketten står Amaroq Glamping för returkostnaden.
Reklamationsrätten omfattar inte skador som har orsakats av opassande eller oansvarsfull användning av produkten. Reklamationsrätten kan bortfalla om produkten har ändrats eller om det har gjorts förändringar som kan påverka originalproduktens prestanda.
6. ANSVARSFULL ANVÄNDNING AV AMAROQ GLAMPING PRODUKTER
Då vi inte har kontroll över hur våra tält och tillbehör används kan vi inte hållas ansvariga för personskador eller skador på tält i bruk. Det gäller t.ex. dåligt väder, inkl. kraftig vind och översvämning, eller skadedjur/insekter och andra force majeure-händelser. Användaren ska välja plats för uppsättning och använda produkten med omsorg. Vad gäller väderskador kan Amaroq Glamping inte hållas ansvariga för personskada eller skada på tält eller innehåll om tältet utsatts för dåliga väderförhållanden, såsom kraftig vind, eller varit uppsatt i lågt liggande områden med risk för översvämning eller nedfallna grenar eller el-ledningar.
7. INTEGRITET OCH ANVÄNDNING AV KUNDINFORMATION
Vi värnar om din integritet vid behandling av dina personuppgifter. Du kan läsa vår fullständiga personuppgiftspolicy här.
8. TVISTLÖSNING
Om en tvist skulle uppstå mellan dig och oss, och denna mot förmodan inte kan lösas, prövas den vid den domstol som följer av tvingande lagstiftning. Om du vill upprätta ett ärende hos Allmänna reklamationsnämnden (ARN) kan du kontakta dem på: Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm eller www.arn.se. Vid eventuell tvist som prövas av ARN följer vi nämndens rekommendationer. Du kan även gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma tvistlösningssida som du hittar här.